BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 21 March 2012

seoul garden

helo2..dah lame aku xupdated blog ni kan..maklum la..bile cuti balik kg,mane la aku pandang sangat laptop ni..lagipun lappy kesayangan masuk bengkel plak..hishh..tiap2 akhir sem mesti buat hal..padahal baru gune bape tahun..wahai lappy,janganlah wat hal lagi ye..penat dah tuan anda ni bawa anda masuk bengkel je..kering dah poket seluar ni..pe pun thanks kat cicik aka abang cik shira baiki lappy ni.. :)

aku sebenarnye nak story pe yg berlaku semalam..semalam kan..buat pertama kalinya kan..aku pegi makan kat seoul garden dengan classmate bm223 3a aku..hehehe..duit habis,perut kenyang,hati pun happy..

rancangan ni sebenarnye dibuat oleh 'orang besar, kelas..hehehe..die juga salah seorang yg special dihati dan hidup aku..sape lagi..bob la.. ;) die yg rancang sume ni..mule2 nak dicerita, minggu lepas, alyn ade msg aku..katenye bob ajak g s.g. hujung minggu..masalahnye hujung minggu yg lepas, aku balik selangor sebab amik lappy kesayangan ni la...pastu aku bg tau la alyn, "xpela,korang pegi jela tanpa aku" acehhh..ayat sedih konon2..alyn suh ak cari tiket awal pagi gak ahad tu..memamg susah la kan..kan baru habis cuti sekolah..mesti sold out punye..xpela,demi menenangkan hati alyn, aku cuba juga usahakan utk mencari tiket pagi..

alhamdulillah..sabtu pagi tu sampai la selangor dan my home sweet home..malam minggu tu alyn kate bob xbagi respon pada msg yg die send..ok,kene la aku yg g tanye bob sendiri jadi ke x..(sebenarnye time aku malas nak msg bob sebab aku tgh touching dgn die!) xpela,aku pun msg la..bob kate xjadi buat sbb die ade hal..ok,fine..dahla aku beli tiket balik naik bus bukan transnasional,pastu balik pagi semata-mata kerna mereka,kalau tau xjadi,better ikut cakap ayah aku balik malam..xpela,dah lepas pun kan.. :)

akhirnye...semalam mereka pun buat keputusan untuk pegi selepas pulang dari kelas coz rabu kelas petang..kononye boleh la rehat dan tido puas2..arghhh...tapi tidak bagi aku..aku dah xleh tido bile roomate ku bangun utk pegi kelas pagi..aku pun bangunla di awal pagi..tekak dan kaki aku sakit!! ini serius.. :(

xpela,yg penting aku happy sgt2 semalam..bersama rakan2 ku tersayang..ye,aku sayang sgt mereka tu..walaupun ade pelbagai ragam..especially him..aku betul2 sayangkan ko tahu x??hehehe..

semalam lepas habis kelas pukul 6.30 petang,kami pulang sebentar..lepas tu masing2 yang duk ayam ni pun berkumpul dibawah 'apartment' utk pegi same2..dalam perjalanan tu,kami tertinggal seekor kumbang yang duk kat ayam gak..ala si fiezan ni..kene la tunggu..kami banyak amik gambar..fa dgn kamera digital nye..eh,fiezan bawak kamera 'mahal' la..hehehe

bob kate tunggu kat tempat 'roda besar'..kami pun tunggu la..hishh..mane laki2 lain ni..penat kami tunggu tau..mengalahkan perempuan plak bersiap..tau x yang matul puasa,kesian die tau..bile bob datang,bape ketul je laki yg ikut ni..bombay dan panjang xikut..ok,fine..mereka xmahu turut serta..brian,izhar n hafiz pulak gerak lambat..yg ade bob,fairus,nelson dan fiezan..ok la tu..boleh menjaga kami yang perempuan ni.. ;)

nak tau x??betapa penat nye aku..berjalan kaki sampai la ke mahkota parade tu..dahla belum makan..bob pun bawak kamera 'mahal' nye..memang la kan..classmate aku gile bergambar..lagi2 luplup,alyn dan moon..aku pun jadi cam dieorg gak..hishhh..hehehe..dari start perjalanan kami, asyik snap gambar je..

agak lame la gak kami tunggu diluar sebelum masuk ke seoul garden tu..maklum la tunggu mereka yang belum datang..so,bile dah masuk tu..baru aku tau..ooo...macam tu la tempat yang selalu anna farhana duk suke sangat pegi..aduhai..napela mahal sangat..lepas tu nak tau x??cume makan makanan 'lauk' je..aku ni manela biase..tekak aku suke yg biase2 je..ohh,tidak..xde nasi....hahaha..

mule2 kan ade something wrong..ade yang berebut tempat duduk.eh..berebut nak duduk same2..alahai..xpela,aku g duduk dgn moon,matul n fa..luplup pegi duduk dgn alyn ok??cian alyn nanti..banyak betul aku amik makanan..sekali bile tengah makan,ade sorang staff perempuan tempat tu datang..die kate kalau makanan yang kiteorang amik tu xhabis.kene ganti..makne nye kene bayar la..what??nape dieorang xcakap kat aku..xla aku amik banyak2..aduh..kalau xhabis cmne??xpe2..matul n fa ade utk tolong habiskan ape yang ade..hehehe..jahat betul..macam2 aku makan..sekali ade makanan aku jatuh daa..moon ajar wat jahat..nyorokkan kat dalam tempat pembakar tu..huhuhu..eh,ade aiskrim la..hihihi..ntah bape kali aku sendawa,aku surrender..aku xlarat dah walaupun makan sikit..tapi kalau suruh makan nasi banyak2,insyaallah aku boleh..hahahha...

habis makan kami pun pegi singgah padang kat dataran pahlawan..duk rehat2..kalau kami ni dah berjumpe ramai2 memang la xkering gusi..asyik ketawa je..riuh kot dengan suara2 mereka..sume orang pandang..sweet x kami??huhuhu..

snap sane snap sini..bestnye..balik pun kiteorang jalan kaki..waaa...nak nangis rasenye..aku pakai kasut,and then kaki aku melecet..apalagi aku pun bukak la kasut,berkaki ayam..ala,kejap2 je..xtahan kot..kaki aku ni dahla besar...balik tu kami singgah kedai makan kejap, pegi minum..2cawan air aku minum..satu air barli satu lagi air kosong..hehehe..haus n penat..

balik ke ayam tu baru aku tau..rupenye izhar duk dekat ayam..katenye duk tun mamat xbebas..ala,name pun tun mamat tu hostel..pe pun semalam tu memang akan menjadi salah satu kenangan yang terindah..thanks guys..walaupun smpai bilik dah pagi..hehehe..love u all..muah2.. ;)


*nanti bile dah dapat sume gambar,insyaallah akan di upload...

1 comments:

Mazniatul said...

kebetulan sgt smlm aku pon mkn kt seoul garden tp kt OU.. hahah.. 2 kalai p rasa dh puas la.. xnk p lagi... bg aku yg paling best daging teriyaki n aiskrimm... soup kimchi... hahah...